Na pondělí 20. října připadá Den stromů. V rámci výuky přírodopisu v devátém ročníku byly na chodbě ve druhém patře rozmístěny kartičky s popisem různých druhů stromů. Deváťáci pobíhali po chodbě, snažili se podle popisu určit správný strom a doplnit jeho název do tajenky v křížovce. Aktivita zaujala i další třídní učitele, kteří ji začlenili do svých třídnických hodin. A stejně jako se nabalují vločky do sněhovéčeském jazyce koule, nabalovaly se i nové nápady a další činnosti.
Na chodbě tak postupně přibyly i informační texty o živočišných obyvatelích stromů a o jejich škůdcích. Ty posloužily k dalšímu luštění křížovky. Deváťáci si vyzkoušeli práci s textem – doplňování slov do neúplných vět, osmisměrky i kris-kros. Žáci 9. B dokonce vytvořili plakáty ke Dni stromů.
Ani další třídy nezůstaly pozadu. V 7. B žáci nejprve vytvořili obrázky z listů javoru a moruše. Poté řešili křížovky na chodbě a ve výuce českého jazyka navazovali psaním vypravování, do něhož museli povinně zapracovat alespoň tři slova z tajenky. Třída 4. C vyrazila ven na školní zahradu. Žáci se ve dvojicích přesouvali od stromu ke stromu, odpovídali na připravené otázky a plnili úkoly. Nakonec si stromy – pro radost a načerpání energie – i objali.
Nejmladšími účastníky byli prvňáčci. Žáci z 1. B si pod vedením paní učitelky Kálecké povídali o stromech, podzimu a změnách v přírodě. Listy obtiskovali na papír a následně pracovali i v dalších předmětech: v českém jazyce vybarvovali listy podle druhu písmen, v matematice podle čísel a výsledků příkladů. Týden uzavřeli přesmyčkami názvů stromů a hledáním správného stromu na výukovém plakátu ve třídě.
I když jsme některé aktivity nestihli přímo v Den stromů a věnovali jsme se jim celý týden, rozhodně to nebylo na škodu. Žáci i učitelé si (Tý)Den stromů velmi užili.